چگونه فردی موفق باشم؟

چگونه فرد موفقی باشیم

به اعتقاد روانشناسان اشخاص موفق کسانی هستند که حقیقتاً خودشانند باطناً آزادند و وارسته  و اشخاص ناموفق و شکست خورده به اعتقاد روانشناسان کسانی هستند که حقیقتاً منکر خویشتن خویش هستند . شادی و نیروی حاصله از درستکاری و صداقت نسبت به خود را نپذیرفته اند .

حال برای آنکه از احساس عزت نفس  پایین که مانع از موفقیت در زندگی است رهایی یابند و تحول بزرگ در زندگی خویش ایجاد کنند و از عزت نفس بالایی برخوردار گردید به بیان روشهایی  برای افزایش عزت نفس در سه مرحله می پردازیم:

عدم ارزیابی خود با دیگران

هرگز خود را با دیگران ارزیابی نکنید چرا که هر قدر هم شما بخواهید ارزیابی شما منطقی نیست هر چیز قابل تصوری  راجع به خود که بتواند مورد ارزیابی قرار گیرد خود آدمی نامیده میشود خصوصیات شما میتواند به دهها هزار شیوه مورد ارزیابی قرارگیرد .

برای مثال دیگران میتوانند شما را به خصوصیات و ویژگیهای خاص ارزشیابی نمایند که می تواند در زمینه های مختلف مثل هوش ،  ظاهر و توانائی های شما باشد که این ارزیابی را میتوانند با کلمات «خوب و یا بد » انجام دهند .

اصول عدم ارزیابی با دیگران :

ارزیابی منطقی از خود

به دلایل  زیر نمیتوانیم ارزیابی منطقی از خودمان بکنیم :

ـ ما نمی توانیم خود یا افراد دیگر را با یک مشخصه به طور منطقی مورد قضاوت قرار دهیم

ـ در خیلی از مواقع انتقادها براساس تعصبات است

ـ  خصوصیات انسانی بی همتا و تقریباً بی انتهاست .

ـ میزان دقیقی برای اینکه چه کسی خوب و یا بد است وجود ندارد و کسی نمی تواند ادعا کند که میتواند خصوصیات خوب و یا بد را به طور کامل تشخیص دهد

احساس ضعف و یا کاستی های بشر

واقعیت آن است که ما انسانها دارای ضعف هایی هستیم ، به همین دلیل به سادگی  نمیتوانیم  آنچه را که دوست داریم انجام دهیم مثلاً تعدادی از ما قوی هستیم ،  تعدادی در موسیقی مهارت داریم . عده ای آشپز ماهری هستیم و

به هر حال اکثریت افراد نمیتوانند در بیش از یک یا دو کار برجستگی و تبحر بسیار بالایی پیدا کنند .احساس شما در دستیابی به اهدافتان  بسیار مهم است بنابر این با اندکی تغییر احساس و نوعی دیگر مسئله را بررسی کردن ، متوجه تغییر در افکار خویش و به دنبال  آن در رفتار خود خواهید شد  و به اهداف منطقی خود خواهید رسید

بی اطلاعی :

فقدان اطلاعات کافی نیز میتواند عامل مؤثر برای موفقیت پایین باشد اگر میخواهید خود را برای اشتباهات نبخشید بی اطلاعی دلیل کاملاً قانع کننده ای است به هر صورت ، سرزنش  خود ،  عملی کاملاً مسخره  است .

البته اگر مایلید که خود را سرزنش کنید و این کار را درست می دانید  خوب انجام دهید  . اما به نظر روانشناسان هرگز برای بد انجام دادن کاری که هیچگاه بهتر انجام دادنش را یاد نگرفته اید بی ارزش تصور کردن خودتان معنایی ندارد و قابل تصور نیست.

آشفتگی :

آشفتگی خاطر و وضعیت زندگی خیلی از مواقع مانع  از موفقیت میشود ، اصولاً وقتی  افراد بیشتر از خودشان متنفر شوند خطای بیشتری را انجام میدهند چون نسبت به خود احساس  بدی دارند ولی میخواهند خود را بیشتر تنیبیه نمایند . لذا اعمال غلط دیگری را نیز مرتکب میشوند .

آیا به نظر شما بهترین  روش این است که دوباره نادرست رفتار کنید  ؟ اگر نظرتان این است ( عجب راه حلی ) وقتی ما عصبانی ، افسره ، ترسیده و یا حسد ورزی می کنیم به سادگی نمیتوانیم آدمی با کفایت و با عملکردی مناسب باشیم پس بهتر است موقع مشکلات ، در رفع آن بکوشیم و با احساس گناه ناراحتی و اعمال خود تخریبی دیگر ، خودمان را در مشکلات بیشتری غوطه ور نسازیم .

خودتان را بپذیرید :

خود پذیری بهترین راه حل است بهترین کار که می توانید برای صفات خوب و یا بد خود انجام دهید این است اگر میتوانید آنها را تغییر دهید و یا اینکه در حال حاضر و یا برای همیشه آنها را بپذیرید . پس بهتر است از حالا خود و دیگران را همانطوریکه هستند بپذیرید و هیچگاه از خود و دیگران متنفر نباشید و عشق ورزیتان نسبت به خود و دیگران متعادل باشد.

اعتماد داشتن

تا میتوانید اعتماد رفتارتان را  در زمینه های مختلف مثل  اعتماد دوستی  ، اعتماد فرهنگی و … بالا برده  و افزایش دهید برای این امر لازم است که اصول انضباط رفتاری را نیز رعایت کنید که این اصول عبارتند از :

۱ـ کار را به تأخیر نیاندازید :

سعی کنید به نتایج بلند مدت و دیر پا نسبت به منافع کوتاه مدت توجه بیشتری نمایید . اگر همیشه مسرت و خوشی فوری را بر لذت  به تأخیرافتاده ، مقدم دارید ، احتمال اینکه در پایان فردی مفلوک و بیچاره باشید زیاد است این اصل از انضباط رفتاری از همه اصول دیگر معتبر است و رعایت آن میتواند انجام بقیه اصول را آسانتر کند .

۲ـ صبر داشته باشید و استمرار کارها را پیشه کنید :

انجـــام واستمرار کارها برای مدت طولانی دومین تکنیک اساسی به سوی موفقیت است ریشه این مشکل ، بی صبری و ناشکیبائی است یادگیری هر مهارتی ، مدت  زمان زیادی را می طلبد و باید برای هر کاری که انجام میدهید به اندازه ای که نیاز دارد زمان بگذارید .

۳ـ گامهای کوچک و استوار امروز ، پایه گذار فردای روشن :

  کامل بودن هر کار، بستگی به اندازه آن کار آن دارد . معمولاً کارهای کوچک در زمانی کم ،  مطرح و به انجام میرسند و کارهای بزرگ در زمانی دراز. پس بهتر است کارها را به اندازه های مورد نیاز تجزیه و کوچک کنید تا از انجام ندادنش پرهیز نمائید زیرا تدریجی حرکت کردن به سوی هدف باعث  کاهش تدریجی اضطراب و پریشانی است و آن سبب موفقیت در  کارها میشود        .

۴ـ از تجربیات گذشته درس بگیرید :

تجزیه و تحلیل و توضیح برخی از اعمال و نتیجه گیری آنها در کنار بررسی دقیق نقاط ضعف و قوت یک رفتار ،  در پیشرفت یک فرد نقش اساسی دارد و خیلی از مواقع سبب موفقیت میشود .

۵ـ پاداش و تنبیه :

در قبال کارهای درست به خود پاداش دهید و در قبال کارهای نادرست خود را جریمه کنید . برای اینکه همان اندازه ای که تقدیر در انجام کارحائز اهمیت است مواخذه برای انجام  نادرست کار نیز مهم است تحقیقات نشان  داده که خود تقدیری در قبال کارهای درست میتواند رفتار را نیرو مند سازد گفتار منفی آن را تضعیف میکند و مانع از پیشرفت کارها میشود .

برانگیختن احترام دیگران نسبت به خود :

برای آنکه احترام دیگران را نسبت به خود برانگیزیدباید قاطعیت داشته باشید . بدون مهارت  قاطعیت تقریباً غیر ممکن است  که بتوانید احساسات مطمئن خود پذیری داشته باشید بنابر این یادگیری مهارت قاطعیت برای شما و هر فرد دیگری ضروی به نظر میرسد که عبارتند از :

۱ـ پرهیز از خشم :

اگر میخواهید که در امر قاطعیت پیشرفت نمائید از عصبانی شدن و خشم پرهیز کنید چون رفتار تؤام با سیاست ،  تمایل افراد به تسلیم در مقابل شما را افزایش میدهد و یا بالعکس در صورت پرخاشگری و  داد و فریاد ، حس کینه توزی را افزایش میدهد .

۲ـ پرهیز از احساس گناه

از احساس گناه و تقصیر بشدت بپرهیزید چون که در احساس گناه فکر میکنید بی ارزش ، پست و افراد بی خاصیت و دوست نداشتنی هستید ، چون ناشایست عمل کرده اید .  احساس گناه میتواند سر منشأ بسیاری از مشکلات روانی و شخصیتی باشد که در موارد وخیم تر منجر به خودکشی و افسردگیهای شدید میشود بنابر این بهتراست از احساس گناه و تقصیر دوری کنیم .

۳ـ پرهیز از دلسوزی زیاد

از دلسوزی و ترحم بی مورد و زیاد برای دیگران بپرهیزید نکته مهمی که مردم آن را در نظر نمی گیرند   این است که توجه به مردم  و لطف کردن نسبت به‌ آنان و  رفتار خوبی  با آنها داشتن ،  کار خوبی است که همه بر روی آن تأکید دارند و دیگران را نسبت به این کار تشویق میکنند . اما توجه بیش از اندازه و  غیر معقول مسئله  دیگری است که باید بررسی شود و از آن جلوگیری به عمل آید  .

۴ـ نترسیدن از تأئید نشدن :

از تأئید نشدن ترس نداشته باشید شاید بدون اغراق باید گفت که یگی از بزرگترین ترسهای رایج در میان عامه مردم ، ترس از تأئید نشدن است همه ما میخواهیم که مورد تأئید دیگران قرار بگیریم و آنها ما را بپذیرند که البته امری مطلوب است اما اینکه فکر کنید برای تأئید گرفتن از آنها باید هر کاری که میخواهند انجام دهید و آنگونه میخواهند تفکر و رفتاری کنید فکری نادرست و نقض کامل قاطعیت و استقلال است .

بنابر این با بکار بردن گامهای ذکر شده  ، متیوانید از احساس عزت نفس پایین رهایی یابید و تحول  بزرگ در کار خویش ایجاد کنید و از عزت نفس بالایی «سلامت روانی » برخوردارگردید پس با داشتن عزت نفس بالا میتوانید بر اضطراب و افسردگی و ناراحتی های روحی خود غلبه کنید و به طول کلی دارای شخصیت سالم و موفق  باشید ،

یه روز پر بار

دیروز روز خیلی جالبی بود . 

عید پر باری بود.صبح با بچه های انجمن رفتیم صیف آباد(خانه معلواین ذهنی)قبل از اینکه برم یکم می ترسیدم؛آخه داشتیم می رفتیم پیش اون کسایی که ما اون ها را دیونه خطاب می کنیم؛شب قبل ارز اینکه بخوابم پشیمون شده  بودم که برم ولی خواب شخصی را دیدم که واسم خیلی محترمه؛بهم گفت که حتماْ برم. 

واسه همین صبح آماده شدم رفتم؛بچه های خیلی با حالی بودند گروهی که داشتم با اون ها می رفتم. 

اون جا که رفتیم گروه ارکسی که همرامون بود شروع به نواختن کرد باعث شد تا به بیمار ها احساس راحتی کنیم وهمه مریض ها اومدن وسط و شروع به رقصیدن کردند.

؛خیلی انرژی زیاد بود همه رو لبانشون خنده بود؛بیشتر انگار رفته بودیم تا خودمون انرژی بگیریم حس خیلی خوبی بود؛چقدر بچه ها صاف بودند؛اصلا به قیافه هاشون نمی خورد که اینجوری باشند ؛دست بیمار هارو می گرفتند و با اون ها می رقصیدند؛هر چی بخوام از حال و هوای اونجا بگم نمی شه فقط می تونم بگم عالی بود. 

بعد از اون جا با چند تا دیگه از اون بچه ها رفتیم مدرسه نا بینانایان اونجا هم خیلی خوب بود؛اازآنجا هم رفتیم کانون بعدش هم حافظیه 

خیلی خوش گذشت؛فکر کنم یه دوست خوب هم پیدا کردم؛البته امیدوارم واسم خوب باشه و بتونم از دوستیش استفاده کنم. 

قهر

قهر کردن نشانه چیست؟

گاهی وقت‌ها دست خودت نیست؛ بدون اینکه بخواهی قهر میکنی، بدون اینکه فکر کنی قهر می‌کنی، اگر چیزی دلخواهت نباشد قهر می‌کنی و این قدر این کار را ادامه می‌دهی تا درونت آرام شود. حالا فرقی نمی‌کند به آن چیزی که می‌خواستی رسیده باشی یا نه. مهم این است که یک جوری مخالفت خود را اعلام کنی. قهر طبیعی است اما به شرطی که در حد طبیعی و منطقی باشد، نه مثل تو که این روزها مرزها را برداشته‌ای و سر هر مساله کوچکی قهر می‌کنی. به قهر معتاد شده‌ای، کلافه‌ات کرده، هیچ جوری هم دست از سرت بر نمی‌دارد. شاید تو هم از سر او دست بر نمی‌داری؛‌ نه؟!

یکی از نشانه‌های تنبیه، قهر است که افراد در مقابل رفتارهای دیگران به صورت یکی از شکل‌های دیداری (ارتباط نداشتن)، چشمی، کلامی (قطع کلام)‌ بروز می‌دهند که می‌تواند ریشه در زندگی بدوی یا اولیه افراد داشته باشد.

از دیدگاه پرویز رزاقی، روان شناس،‌ قهر از واکنش‌های طبیعی انسان است که به صورت سرشتی، ژنتیکی یا محیطی به افراد منتقل می‌شود تا جایی که افراد در موقعیت‌های کسان به شکل‌های گوناگون قهر می‌کنند. کودک، زن یا مرد تفاوتی نمی‌کند، همه این افراد در موقعیت‌هایی که با ناکامی مواجه می‌شوند یا به نیازهای مطلوب خود دست پیدا نمی‌کنند، ‌برای ادای حق و ... به درجات متعددی متوسل به قهر می‌شوند. بنا به گفته‌های دکتر رزاقی قهر در روابطی که افراد انتظارات بیشتری از هم دارند و در تعاملات بیشتر هستند به مراتب، بیشتر رخ می‌دهد. کنش‌ها و واکنش‌ها، خوسته یا ناخواسته، افراد را به سمت قهر سوق می‌دهد.

قهر استرس زا است

به گفته دکتر رزاقی، قهر و عوامل ایجاد آن استرس‌زا هستند. اغلب افرادی که سعی می‌کنند با توسل به قهر به سمت خواسته خود قدمی مثبت بردارند متحمل استرس‌های زیادی می‌شوند.

خیلی از شما شاید تجربه هجوم افکار منفی و خیال بافی را در قهر دارید و این اضطراب‌های دوران قهر برایتان نا آشنا نیست اما با این حال در سال‌های اخیر به نظر می‌رسد افراد بیشتر به این شرایط تن می‌دهند که کم حوصلگی و بی‌ارزش شدن روابط می‌تواند از جمله دلایل آن باشد.

مردها کمتر قهر می‌کنند

اما شاید برای شما جالب باشد اگر بدانید برخی مردان در برابر این واکنش طبیعی انسان که جنسیت نمی‌شناسد موضع گیری‌هایی دارند. به این ترتیب که وقتی در موقعیتی قرار می‌گیرند که واکنش قهر را می‌طلبد با تصور اینکه این عمل متناسب با زنان است از اعمال آن خودداری می‌کنند.

دکتر رزاقی در رابطه با چنین اعتقاداتی می‌گوید: "قهر در هر دو جنس طبیعی است اما شواهد عینی نشان داده است که قهر بیشتر در زنان دیده می‌شود، هر چند که تحقیقات منسجمی در این رابطه وجود ندارد اما اغلب زنان برای احقاق حق بیشتر از این رفتار استفاده می‌کنند."

شاید یکی از علت‌های مهم این تفاوت به نوع نگرش این دو جنس بر می‌گردد. اغلب مردان قهر را یک ضعف تلقی می‌کنند در حالی که زنان این گونه به آن نگاه نمی‌کنند. به طور معمول بر مردان قانون همه یا هیچ حکم فرما است، یا رابطه‌ای را قطع می‌کنند یا به آن ادامه می‌دهد اما زنان این طور نیستند.

دکتر رزاقی هم با تایید این موضوع می‌گوید: "در بسیاری از موارد مردان غریبه پس از یک دعوای اتفاقی با هم دوست و رفیق شده‌اند اما خانم‌ها برعکس. از سویی دیگر به نظر می‌رسد چون ارتباط کلامی در خانم‌ها قوی‌تر است درنتیجه آنها بیشتر از قهر استفاده می‌کنند چرا که قهر روندی است که نشان می‌دهد ارتباط به طور کامل قطع نشده و دوباره آشتی اتفاق می‌افتد که در این ارتباط و تعامل دوباره ارتباط کلامی کمک کننده است اما چون مردان به طور معمول در ارتباطات کلامی ضعیف‌اند رابطه را قطع می‌کنند یا ادامه می‌دهند و رابطه حد واسطی به نام قهر نمی‌شناسند."

قهرت را درمان کن

هیچ فکر کرده‌ایم ما یا دیگران چرا قهر می‌کنیم؟ لطفا این موضوع اگر برایتان مهم نیست سعی کنید مهم باشد چرا که بیش از دیگر آزاری شما را آزار می‌دهد.

دکتر رزاقی درباره افرادی که بیشتر قهر می‌کنند، می‌گوید: "این افراد احتیاج به مطرح شدن، حل مشکلات یا جلب توجه دارند و بسیاری از مواقع از نداشتن اعتماد به نفس رنج می‌برند. در حالی که این قهرها راه درمان دارد و اگر نمی‌خواهید بیش از این دوستان و آشنایان خود را از دست بدهید و می‌خواهید کمتر خودتان را آزار بدهید دست به کار شوید و از ‌این دارو‌ها برای درمان قهر استفاده کنید:

 7توصیه پایانی

1. قوه شناخت خود را نسبت به عوامل تنبیه دیگر بالا ببرید و بدانید قهر به تنهایی چاره‌ساز نیست. برای مثال پاداش و امکانات را حذف کنید.

2. از روش‌های ارتباطی جایگزین برای اعلام احساس و نظر خود استفاده کنید.

3. اعتماد به نفس خود را فزایش دهید.

4. مهارت‌های کلامی خود را تقویت کنید.

5. چون افراد درون‌گرا ارتباط کلامی‌شان ضعیف‌تر است به نسبت بیشتر از قهر استفاده می‌کنند پس یکی از راهکارها افزایش تعاملات اجتماعی است.

6. به دیگران هم برای ابراز نظر و احساس اجازه بدهید. شاید دیگران حرفی برای گفتن دارند که موجب رفع قهر می‌شود.

7. افکار و رفتار منفی را کم‌کم دور بریزید و بیشتر به موضوع‌های مثبت فکر کنید.

 6 شرط قهر جوانمردانه

1. موضوع قهر را برای طرف مقابل مشخص کنید.

2. از قهر در جمع استفاده نکنید.

3. راه آشتی را باز بگذارید و هر چیزی از دهانتان بیرون آمد، نگویید.

4. قهر نباید طولای مدت باشد چون از میزان تاثیرگذاری آن کم می‌شود.

5. اگر موضوع قهر برای طرف مقابل مهم نیست قهر چاره کار شما نیست.

6. در قهر و آشتی به ویژه در رابطه مادر و فرزندی، والدین بلافاصله عذرخواهی مکرر کودک را نپذیرند. چرا که این امر موجب تکرار رفتار غلط و تقویت عذرخواهی مکرر و درنتیجه اصلاح نشدن رفتار نامناسب و درنهایت کاربرد نامناسب قهر از سوی والدین می‌شود، البته در نپذیرفتن عذرخواهی هم زیاده روی نکنید.

طالع بینی امروز

 

 

اگر چیزی را دوست داشته باشید یا از آن خوش تان نیاید به راحتی می گویید. از چیزی که بدتان می آید، تغییر غیر منتظره است اگر فرصت خوبی به دست آورید حتماً سودمند می باشد

هر حرفی را که می شنوی باید با ترازوی عقل و منطق آن را سنجید تا ارزش و مقدار اهمیت آن روشن شود. برای هر حرفی همان اندازه باید ارزش قایل شد که عقل و منطق حکم می کند


 

امروز زهره آمادگی پیدا می کند تا به برج کماندار برود بنابراین  بر مسائل مالی  و شخصی تاثیر زیادی می گذارد. به نظر می رسد اتفاقات خوبی در انتظار شماست. مثبت فکر کنید

مسئولیت های کاری نباید تو را نسبت به وظایف و مسئولیت های خود در مورد خانه و خانواده بی توجه کند. خانواده مهمترین سنگر و پناهگاه در هر شرایطی خواهد بود

 


 

 

زمانی برای تغییر است و اگرچه کمی سخت است اما باعث پیشرفت می شود، سعی کنید از اتفاقاتی که پیش می آید بهره مند شوید. می توانید امشب کار و تفریح را با هم ترکیب کنید زیرا همسرتان رفتار خوبی با همکاران شما خواهد داشت

کسی که ریشه در اعماق خاک داشته باشد از وزش طوفان های مهیب هراسی به خود راه نمی دهد. سعی کن استوار و ثابت قدم باشی و چنان در هدف خود پایبند باشی که خللی در آن به وجود نیاید


 

در حال حاضر قوه درک شما در نهایت خود قرار دارد و می توانید خیلی از وقایع را پیشگویی کنید.شاید در مورد خودتان یا یکی از دوستان باشد اما از یک حس مطمئن هستید که تغییراتی در احساسات پیش خواهد آمد

هیچ دلیلی برای بدبینی و سو ظن وجود ندارد . زیرا حوادث تقریبا در همان مسیری حرکت می کند که تو خواهان آن بودی.بهتراست به جای این نگرانی بر خدا توکل کنی تا موفق شوی


 

در طول هفته گذشته شما بسیار صبور و آرام بودید ولی امروز داستانی متفاوت است. بنابر دلایلی شما بسیار حساس شده و طولی نمی کشد که رنجیده خاطر شوید. نقطه نظرهای کسی ممکن است به شما بربخورد و یا حس کنید که می خواهد به طریقی شما را بفریبد. آزرده خاطر شدن شما، تفاوتی در اوضاع ایجاد نخواهد کرد، چرا که شخص مورد علاقه تان به اندازه کافی با شما وقت نمی گذراند

باید کسی باشد که در روزهای سخت بتوان بر او تکیه کرد در غیر این صورت در کوران حوادث تنها و بی کس خواهی ماند. یک دوست خوب و صمیمی بهترین پشتوانه تو در چنین شرایطی خواهد بود


 

امروز از جمله روزهای سخت است که نمی توانید هیچ کاری را درست انجام دهید.اگر اطرافیان تان رفتار بدی دارند بهتر است پیش از اینکه همه چیز را گردن آنها بندازید علت اش را بپرسید.شاید اتفاقی کاری کرده اید که از شما رنجیده اند

عشق چون عسل شیرین و شفا بخش است . اما برای دست یافتن به این عسل باید ناچار نیش زنبوران را هم تحمل کرد! کسی که در پی عشق آسان باشد حاصلی از عشق نخواهد داشت


 

امروز ونوس به علامت اسب با سیمای انسانی وارد می شود و شادی و لذت بیشتری به زندگی اجتماعی شما می دهد.آیا وقتی برای خوابیدن دارید؟فراموش نکنید که این فصل آرزوهای خوب است،پس چند نفر از همسایگان نزدیک تان را برای صرف نوشیدنی دعوت کنید.به خصوص اگر همیشه چندان فرصت این کار را ندارید.هم چنین می توانید همین کار را در رابطه با فامیل نزدیک تان هم انجام دهید،اکنون زمان آن فرا رسیده است

باید مسایلی خانوادگی را از مسایل کاری جدا کرد. زیرا نقش های محیط کاری اثری نامطلوب بر فضای آرام خانواده می تواند بگذارد. سعی کن وقتی به خانه می روی فقط به خانواده بیاندیشی هیچ چیز دیگر


 

امروزاز احساس خشنودی و رضایت برخوردار هستید.زیرا ونوس وارد برج کماندار می شود.دیگران جذب شما می شوند و همه دوست دارند در کنارتان باشند.می توانید مسیرزندگی را در جهت تمایلات خودتان هدایت کنید

با دیگران چنان رفتار کن که دوست داری با تو رفتار کنند. برخوردهای خشن و تند سزاوار تو نیست . سعی کن آن شوخ طبعی و خنده رویی خود را حفظ کرده و همچنان دیگران را هم شاد کنی


 

درست در لحظه مناسب، ونوس به خانه آذر می رود، ویادآور این مسئله است، گرچه نیازی ندارید یادآوری شود که زمان آن رسیده که از زندگی لذت ببرید. شما از معاشرت و بودن درکنار دیگران در هفته های آتی لذت می برید، چون شاد هستید از این که شما را همانگونه که هستید قبول دارند، آزادی داشتن برای این که خودتان باشید بهترین آزادی است، پس بدون تردید شما در بهترین حالت خود هستید

از کله و شکایت ها باید کاست. وضعیت آنچنان که تو تصور می کنی ناراحت کننده نیست . زندگی خود را باید طوری با برنامه پیش برد که سرانجام تو را به هدف خود برساند


 

اگر بخواهید می توانید بهترین هم صحبت باشید البته با نشان دادن قسمت دیگری از شخصیت پیچیده تان این کار را می کنید

به زودی موفقیتی حاصل می شود که بسیار تاثیر گذار خواهد بود. این موفقیت می تواند چون پلکانی تو را به مراحل بالا و بالاتر برساند. مهمترین اصل در زندگی پیشرفت و تکامل است


 

امروز ونوس به طرف آذر با عنصر آتش می رود و به قسمت اهداف روابط دوستانه و گروههای شما مربط می شود.این موضوع برای تمام برنامه های اجتماعی که در هفته های آینده دارید  عالی می باشد زیراشما در رویارویی با تمام اتفاقات جالب و جدید گشاده رو هستید و می درخشید

محل کار خود باید مسئولیت پذیر بود و پیش از اینکه دستوری داده شود کارها را انجام داد. کسی که منتظر می ماند تا حتما تکلیفی برای او تعیین کنند فقط در حد همان تکلیف انجام وظیفه می کند نه در حد عشق و علاقه


 

اخیراً‌ عشق های سری در زندگی شما خیلی شکل گرفته است و مثل کابوس برای خانواده و محل کار بوده است اما فکرش را نکن دورش را خط خواهی کشید رد پاهایتان را بپوشانید والا در اثر جرم گرفتار می شوید

بهتر است شجاعانه موضع خود را اعلام کنی تا دیگران نیز از این بلاتکلیفی رها شوند.هیچ چیز بهتر از شفافیت و صراحت نیست. از حاشیه رفتن دوری کن تا این غافله پایان پذیرد

زنگ

خیلی دلم شکست 

آخه من به خاطر ترسم زنگ نزده بودم؛اگه زنگ نمی زدم دلیلش چیز دیگه بود 

آخه اون اصلا نگفته بود که زنگ نزن فقط گفته بود............. 

منم قبول کرده بودم؛ولی اگر اون موقع زنگ زدم مجبور بودم؛نمی دونستم اینجوری ........... 

خدایا بازم از کسی جز تو کمک خواستم اونم اینجوری با من کرد 

خدایا کاری نکن دلم از کینه پر بشه؛نزار منم رفتارم مثل اون بشه؛کمک کن تا هیچوقت دلش را نشکونم؛ولی خیلی خستم ......

تولد

 

 

  تولد  

              تولد 

تولد  

تولدم مبارک  

امروز ۲۲ ساله شدم. 

خدایا تو را شکر گزارم؛واسه همه چیز؛واسه این ۲۲ سال؛واسه مهربونیات 

واسه اینکه هیچوقت تنهام نگذاشتی با اینکه من............. 

۲۱ سال تمام شدو حالا وارد ۲۲ سال شدم به همین زودی گذشت. 

تو این چند سال دستاوردام چی بود؟   

خدایا میدونم توشم خالیه ولی تو پری با خوبی خودت پرش کن.

خدیا بهم فرصت بده که از خوبیات کسب کنم؛کمک بتونم وسیله ای واسه خدمت باشم؛بتونم عشق پاک جاری کنم 

بتونم مجرایی واسه خوبی های تو؛عشق تو؛پاکی تو...........باشم 

خدایا کینه را به دلم راه نده . 

خدایا تورا شکر گزارم واسه این یک سال ونیمی هم که گذشت. 

تو را واسه تک تک روزاش سپاس گزارم؛واسه اشکاش؛واسه دلتنگیاش؛واسه خستگی هاش؛واسه ساخته شدناش؛واسه تجربه های متفاوتش؛واسه درساش؛واز همه قشنگتر واسه صبراش؛بهم گفتی صبر کنم؛بهم یاد دادی چه طوری تو سخترین لحظه ها با یاد توهمه چی را درست کنم 

بهم یاد دادی بفهمم کسی به من بدی نکرده؛اونایی که تو زندگیم وارد می شن باید بیان تا به من درس بدن؛واگر وارد زندگی کسی میشم خودم می خوام هیچ  

اجباری تو کار نیست. 

بهم گفتی زندگی زیباست فقط کافیه که زیبا بهش نگاه کنم.خوبیاش درک کنم وچیزی را به اسم بدی نزارم؛و هر اتفاقی که می افته من خودم سازنده اون بودم؛و باید ازشون درس بگیرم نه عذاب وجدان؛و در نهایت خودم را به تو بسپارم و نگران آینده نباشم و از لحظه هایی که در اختیارم قرار می گیره بهترین شکل استفاده کنم.

موفقیت

هنگامیکه هدف ما در زندگی آن است که « به دست آوریم » و به موفقیت های بیشماری دست یابیم ، همواره احساس شکست خوردگی خواهیم کرد ، چرا که همیشه همه چیز آن طور که ما برنامه ریزی کرده بودیم پیش نخواهد رفت.

  به زندگی به مانند کلاس درس نگاه کنید که در آن موفقیت « تغییر و رشد وتعالی » انسانی معنا شده است و رویدادها و احساسات خود را با دید و نگرشی متفاوت ارزیابی خواهید کرد.

  پیش رفتن و رشد و تغییر در زندگانی همواره مستلزم  این است که گذشته را رها کنیم. در قبال آنچه به دست می آوریم باید بهایی بپردازیم و این بها، چشم پوشی از آن چیزی است که باید انرا رها کنیم.

  این بدین معناست که به منظور دریافت یک چیز جدید میبایست آن چیزی را که قبلا به آن چسبیده بودید را رها کنید مثلا برای پریدن از صخره ای به صخره دیگر ابتدا باید منطقه امن خود را ترک کنید تا بتوانید صعود کنید.

* در نتیجه هدف «رشد و تغییر» و بهای آن «از دست دادن» است. *

راه حل مشکلات

تغییر نه تنها میسّر و امکان پذیر بلکه اجتناب ناپذیر است. زندگی این نیست که همه چیز را بر سر جای خود ثابت نگه دارید و بخواهید همه چیز را همین طوری که هست همیشه حفظ کنید. این زندگی نیست ، بلکه سکون ، جمود و مرگ است. تلاش برای ثابت نگه داشتن همه چیز و سر باز زدن از رویارویی با مشکلات اصلی ترین منبع درد و رنج است. هنگامی که از مشکلات وموانع زندگی بدتان می آید ، خودتان را از فرصت آموختن درسهایی که به همراه دارند ، محروم می کنید. * مشکلات و موانع از بین نخواهند رفت مگر اینکه آنچه را برای آموختن در چنته دارند ، بیاموزند. *

....

کاشکی توو نگاه آخر عشقو توو چشام میدیدی

تو چه کردی با دل من عشقمو انگار ندیدی

قلب تو انگاری نشنید التماس اون چشامو

تو چه کردی با دل من ندیدی غم نگامو

به دلم موند یه بار یه روزی یه جایی بگی میخوامت

بگی فقط واسه من عزیزی و بس چشام یه نامت